2007. július 31., kedd

Kikapott a Debrecen. Otthon. No és?

Igen. No és? Tudom, elnézést, ez totál gagyi. Mármint a magyar fociról írni. Gagyi kérem? Igen, az, blökiség. Mert írni általában arról szokás, illetve arról kellene, aminek van értelme, van hírértéke, mondanivalója, valamiben újszerű, esetleg valamilyen értelemben majd várhatóan meghökkenti az olvasót.

Debrecen – Elfsborg 0:1. Namár most (hm, ezt a szót itt kérem hogyan is kéne írni?... na már most, namár most, na mármost, namármost, na le van szarva, szóval) van vagy volt ennek az eredménynek, eseménynek különösebb értelme? Hm, hát igen, egy hír, de hát ilyen hírből van több tucat. Van hírértéke? Az, ami teljességgel várható, annak talán kevés hírértéke van (jó, elismerem, ez most egy kis logikai hátraszaltó, mert példának okáért a Smer győzelmét is várták 2006-ban, mégis mindenki lehozta öles címekkel...). Van ennek a meccsnek és eredménynek mondanivalója? Ha valaki sokaszor kapja ugyanazt a pofont, akkor az újabb pofon tényének már nincs sok mondandója es értelemszerűen nem is újdonság. S ha már klasszikus fogást nem találtunk a csonka kis 1:0-án (elnézést, 0:1-en, nehogy már itt valaki esetleg reménykedni kezdjen, vagy azt higgye, délibábokat látok!), nézzük a bulváros mentőövet: meghökkentő a hír? Á dehogy... mondanók – mint gyermekkorom Gryllus-mesejátékaiban, amelyeket kegyetlenül rühelltem (tudjátok... repül a repül a tehén... á dehogy... hát persze, gondoltam magamban, ti meg azt hiszitek, hogy minden gyerek retardált vagy mi?) –, mi ebben a sokkoló?! Semmi. Az egy élő világon semmi.

De valahol fáj. És bosszant. És szar érzés. Mert a magyar foci klinikai halál állapotában eltöltött hosszú évei sem tudják azért érzelmileg teljesen elzsibbasztani az embert. Mindig remél. Mert az ember ilyen, reménytelenül remél. Na nem azt, hogy most majd a Debrecen vagy más hottentott magyar kupacsapat továbbjut – ebben csak a kötelező kincstári optimizmust jópofizó dilettáns Nemzeti Sport és jópár hasonszőrű médiatermék bízik, persze csak papíron –, hanem hogy egyszer majd talán drukkolhatunk még magyar válogatottnak egy Eb-n vagy vébén, magyar klubcsapatnak a kupatavasszal is. Hát igen, be szép is lenne!, de ehhez kicsi, apró kis pirinyó jelekre lenne szükség. Olyan pici világító izékre, hogy aha, ott talán valami szentjánosbogár bóklászik az alagút végén... Jelekre – ehelyett mi van? A sötétség. A sötétség, amely mellett a fekete lyuk is elhúzhat valahová, annyira világít.

Nem. Nem tudom. Én már lassan a meggypiros szentjánosbogárban sem hiszek. Most sem néztem a Debrecent, nem is érdekelt. Mint ahogy a többi magyar kupacsapat eredménye sem. Nem kerestem. Csak véletlenül belebotlottam. És... és láttam a sötétséget.

...boldogok a vakok, mert övék a mennyek országa?

14 megjegyzés:

nyomkereső írta...

Tizedes, ez igazan gyors reakcíó volt! :)

Tee írta...

:)

Névtelen írta...

Géza:
Szerintem megírta már előre, nagy rizikót nem vállalt vele :D

Ranieri írta...

Wasszus, mar senkit nem erdekel a magyar foc,i mindig mindenki azt mondja, hogy mar eleg- nem erdemes foglalkozni vele, de ennek ellenere mindig valaki “tiszta veletlenul” belebottlik!

Kind Regards

Mózes Szabolcs írta...

Hat Geza... valoban nem vallaltam volna vele nagy kockazatot.:) De azt se tudtam, mikor jatszanak, hol, (miert?,) de amint meglattam, hat mergemben kedvem lett irni.
Es ez meg semmi! Amint befejeztem es leellenoriztem meg egyszer a sved csapat nevet, h.jol irtam-e (annyira no name garda, habar kamaszkorombol remlett azert, amikor meg fociszakkonyveket bujtam, hogy van ilyen csapat...), akkor lattam az NSO-n a cimet: Csalodast okozott a hajdusagiak jateka, bravur kell Svedorszagban.
Mi ez??? En nagyon komolyan gondolkodom mar rajta, h.valami tiltoprogrammal letiltatom gepemrol az NSO-t, h.veletlenul se tudjam olvasni, annyira szar, feluletes, bulvar, giccs.
Kinek okozott csalodast? Mit vartak? Jatekot? Eredmenyt? Magyar csapattol? Noooormalis?
Es a masodik resze: bravur kell Svedorszagban... hat ehhez talan komment sem kell. Ahogy irtad Geza: elore meg lehet irni.:)

Mózes Szabolcs írta...

Jaj Ranieri mester... En komolyan nem tudtam mi ez. Csak Titi irta este chaten, amikor kerdezni akartam tole egy kodot az PDF-irora, hogy vezet az Elfsborg. Elso kerdesem az volt ehhez, h.hol jatszanak? - annyira nem voltam kepben. De mindegy, mit fogok itt errol irni, nem ez az irasomban a lenyeg.
A masodik reszeben benne van, hogy azert az ember remenykedik, de igy... a mindegy, ezt mar komolyan temetni kell. Vegervenyesen... Nem?

Ranieri írta...

Nem akartam senkit megserteni, csak egyszeruen en mar semmilyen cikket nem olvasok el, ha tudom, hogy a magyar focirol irnak elemzesket, riprotokat stb. Remenykedni szep dolog, de aki mar ennyit csalodott vmben, az mar nem fuz inkabb semmi remenyeket pl. a magyar focihoz, mert nem akar ujra csalodni. Tiszta romantika, nem, wazze?:-)

Mózes Szabolcs írta...

Ranieri mester!:) En is cseszek ra, nem erdekel, nem is remenykedem nagyon benne - egy kicsit azert meg mindig bizok abban, hogy egyszer majd valamikor jo(bb) lesz (unokaink talan meg latni fogjak...) -, csak elojott ez egy chat alkalmaval. Aztan raneztem egy pillanatra es lattam a hulye ujsagcimeket (a cikkeket mar nem olvastam el, annyira mazochista mar en sem vagyok:)) - es nagyon felmergedtem az egeszen. Ezert szuletett ez a "mu". Hirtelen felindulasbol.:)
De amugy egyetertek veled, en sem fuzok mar inkabb hozza remenyeket, mert nem akarok csalodni benne. Es igen, tiszta romantika! Vegre beloled is elotort a hulye "romantikus" "maradi" "konzervativ" ember!:)

Névtelen írta...

Hagyjatok már békén, van nekem épp elég bajom! Ne rugdossatok, így is fáj minden porcikám!

a magyar foci voltam

tibi írta...

gondolom az edzo meccs utan dicserte a jatekosait, hogy "minden toluk telhetot megtettek" ... ami szerintem viccen kivul szent igaz:)

nyomkereső írta...

mindenesetre a remeny hal meg utoljara. Foleg hogy meg el bennem az emlek a Fradi nagy meneteleserol anno, amit volt szerencsem eloben vegignezni az Ulloi uton. Meg elotte Zoran Kuntics goljat is az Andrelecht halojaba, amibel bejutottak a csoportkuzdelmekbe. Ott pedig johetett a Grashoppers, Real madrid, es az Ajax, mely akkoriban a vilag legjobb csapata volt.
De szep volt, kar hogy reg volt

Mózes Szabolcs írta...

Fuha Tibi! Ez nagyon ott volt!:)
Nyomkereso: hat igen, a szep emlekek. De ehhez tegyuk hozza, hogy kellett hozza mazli is es aztan jottek a jo nagy pofonok a nagyoktol (5-1, 4-0, 6-1). De szep volt.:)
Ritkan szoktam irigyelni az oregebbeket, de a magyar focival kapcsolatban igen: milyen jo lehetett megelni egy olyan kort, amikor meg magyarok hoskodtek (es nem csak pofonokat kaptak) a vb-ken, magyar csapatok nemzetkozi kupadontoket jatszottak, de legalabbis tavasszal is meg allva voltak, amikor tizezrek jartak ki a ligameccsekre es meg volt mit nezni. De! Mennyire fajdalmas lehet ennyi mindent latott szemmel nezni a mostani vergodest! Hat ez utobbi erzesert mar nem irigylem az oreg(ebb)eket...

Tee írta...

Én most olvasom a Miért beteg a magyar futball? -t. 1974-ben íródott. Tanulságos. Még akkor is, ha elég elfogult és egyoldalú (Végh Antal hozza a maga sértődött stílusát).

A régi magyar foci... Nagyapámnak volt egy egérrágta kis brosúrája a 6:3-ról meg a 7:1-ről. Egyszer nekem adta őket - azóta is a legféltettebb ereklyéim között őrzöm. Csakúgy, mint egy Aranycsapat-képet, amelyen keresztapám (megszállott Vasas-drukker) kiszúrta Puskás szemét :) S nem azért, mert ne lehetne ilyen brosúrát meg képet most is szerezni. Hanem azért, mert azok még megérték, megélték...

JClayton írta...

Géza:

Semmi sincs veszve, a Nemzeti Sport már tudja a megoldást:

"A hazai kudarc után a korai gól mentheti meg a Lokit a visszavágón"
link:
http://www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=148843